dinsdag 7 augustus 2012

"Home Made Sorbet IJs"

Ik heb vandaag weer lekkere trek in" Home Made Sorbet IJs".
In de tuin heb ik  een braam staan zonder dorens.
Nou ja,het is maar 1 rank hoor.maar toch!!Er komt best nog wel veel van af,
dus ik wil er sorbet ijs van maken.Mijn idee is om ze eerst door de sapcentrefuche
te doen ,omdat ik geen pitjes in het ijs wil.
Het recept is met sina'sappelsap,dus kan het volgens mij ook met bramensap.


Het recept is
175ml sap
300 ml suikerstroop.

*voor 300cc suikerstroop:
200cc water en 200 gr fijne kristalsuiker (rietsuiker)
Doe suiker en het  water in de pan en roer goed.Op een laag vuur al roerende oplossen.Eventueel schuim met een schuimspaan verwijderen.
Laat het mengsel +/- 1 min.doorkoken.Van het vuur afhalen en af laten koelen.

Roer het  verse sap door de suikerstroop.

Even goed koud laten worden en dan in de ijsmachine +/- 30 min.
En dit is het resultaat Jammy!!!!!!!

1 opmerking:

Marga zei

Woonde je toch wat dichterbij, ha,ha. Moet er van slikken zo lekker ziet dat uit. Ga ook weer eens ijs maken, denk er vaak niet aan. In de winter had ik kaneelijs gemaakt ook lekker, en nu in de zomermaanden vergeet ik het... Smakelijk Lenie! en groetjes,
Marga