zondag 22 juli 2012

Mijn plan!!

Ik loop al een tijdje met het plan om whipped zeep te maken,maar ik kwam er maar niet aan toe.Totaal andere vorm van zeep maken,en wat kun je er mee?Is het vloeibaar?Is het hard?
Nou gisteren was het zover!!Alle spullen bij elkaar gezocht,en div. mallen.Want ik wil niet verrast worden door de zeep.


Alle vetten en olie in de kan gedaan en maar mixen,totdat je een mix hebt dat op slagroom lijkt.Met!! Pieken!!



Dus niets voor ienimienie vormpjes,plan 2 !! is een zeeptaart.Daar had ik al op gerekend,de mal had ik al bekleed met bakpapier.
De zeep in de mal gestort en nu verder met de bovenkant.Had een rest zeep achter gehouden voor toefjes.Dat wordt hard werken zeg,de zeep begint al hard te worden.
Hier het resultaat!!!


Ik kan helaas geen taart in stukken snijden,dus zeker geen zeeptaart.
Maar toch een foto gemaakt van deze onbehoorlijke grote stukken.


Het leuke van whipped zeep is: Dat de zeep blijft drijven ,en niet zinkt zoals gewone zeep.
Al met al, het was leuk om te maken.


1 opmerking:

Marga zei

Woow Lenie! ziet er super uit.Om in te bijten :0)Wil ik ook nog ooit eens proberen. gr.
Marga