maandag 7 januari 2013

Mijn bodymilk

Vandag mijn eerste bodymilk gemaakt,er zullen er nog vele volgen!!
Met een maceraat die ik van de lavendel uit de tuin heb gemaakt.Het ruikt lekker!!

Leuk recept gevonden en ben gelijk aan de slag gegaan,best spannend.

Maceraat en de bijenwas laten smelten,daarna gedistilleerd water toevoegen en maar lekker roeren of kloppen.

vit.E erbij en af laten koelen.

Intussen is me wel aangeraden om toch een concervering te gebruiken.
Wat ik dan wel weer heel jammer vind,want ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden.
Ik heb me er mee ingesmeerd ,mijn huid voelt heerlijk aan.
Ik kan natuurlijk ook een kleine beetjes maken ,en zorgen dat het niet langer  dan 3 weken staat.
Daar moet ik nog even over nadenken!!

2 opmerkingen:

Marga zei

Super Lenie! De beer is los volgens mij, ha,ha.

thebeautycook zei

Volgens mij heb je nu helemaal de smaak te pakken Lenie! Maar niets is ook lekkerder dan een zelfgemaakt verzorgingsproduct!

Groetjes Inez